Staunbach Saxofoon (?!)

  • Micha

    Pieter, doe niet zo irritant, wat bespeel je zelf..? Ik Selmer, maar als studie sax zit ik er over te denken een staunbach te kopen…

    Stel kleine kinders, je komt er pas achter als je het instrument zelf geprobeer hebt..

  • Micha

    Geen nieuwe alias,.. gewoon een geinteresseerde vrouw van 19 die haar selmer weg heeft gedaan en graag een ander maar niet al te duur saxje wil terug hebben. studeerende..

    jullie zijn wel erg depressief zo.. alias….

  • pieter

    En ….ben je blij met het geld wat je voor je Selmer kreeg…of vind je je studiesax echt vergelijkbaar????

    Je bent nog jong….er moet zich waarschijnlijk nog heel wat ontwikkelen…

  • Roos

    Hoi allemaal,

    Ik speel al jaren alt (en sop) sax en heb mijn een paar jaar geleden een Selmer reference 54 gekocht.

    Nu ga ik emigreren en wilde even een ‘goedkope’ sax, omdat ik ergens ga wonen waar de criminaliteit zeer hoog is.

    Ik heb uiteindelijke een staunbach gekocht, met al mijn vooroordelen erbij!

    Het resultaat:

    Het valt mij echt voor 200% mee! Ik denk dat ik hem echt kan vergelijken met de yamaha waar ik ooit op ben begonnen.

    Straks mijn eigen mondstuk erop en het zal zeker nog beter gaan klinken. Het is geen Selmer… maar voor 259 euro mag je

    dat ook niet verwachten!

    Voor beginners zou ik hem echt aanraden. Hij is goedkoop en gewoon goed! Als je echt langer speelt zou ik zeker voor een

    goede Selmer gaan. Hij ziet er gewoon mooier uit en het is betere kwaliteit. Maar deze Staunbach is echt gewoon zeer OK!

  • Roos

    Daar gaan we weer met onze vooroordelen!!!

    Ik heb dus zelf een Selmer reference 54 en zal deze NOOOOOOIT inruilen voor een Staunbach!

    Maar ivm veiligheidsoverwegingen heb ik een staunbach gekocht. Ik moet heel eerlijk zeggen

    dat hij niet kan tippen aan mijn selmer, maar een vriendin van mij had echt een vreselijke selmer!

    In dat geval zou ik echt liever de staunbach hebben die ik nu heb. Ik heb mij heel erg vergist

    in de kwaliteit van deze saxen. Je mag ze zeker niet vergelijken met de Selmer, maar ik denk dat

    ik hem mooier vind dat mijn yamaha waar ik ooit op ben begonnen. Het klinkt echt zeer goed voor 259 euro.

  • Roos

    Mag ik ervanuit gaan dat iedereen die commentaar heeft, zelf Staunbach heeft gespeeld en of er 1 thuis heeft staan?

    Want anders… houd je commentaar voor je, je weet niet waar je het over hebt!

    En ja het is geen Selmer Reference 54 zoals ik ooit gekocht heb. Maar stel dat je nu niet zomaar 3500/ 5000 euro op kan hoesten…. dan heb je een geweldige studiesax voor 259 euro en die heet staunbach! En ja ik heb er 1 gekocht, ivm mijn emigreren en was echt als de dood dat ik een stuk metaal zou krijgen met kleppen… maar ik mag er zeker de naam SAXOFOON aan geven!!!

    Dus:

    Ga eerst eens dingen echt proberen/ onderzoeken voor je ongenuanceerd je mening ergens over geeft en je niet weet waar je het over hebt!

  • pieter

  • H.Zuidema

    Ja die verkopen wij en ik kan ze jou demonstreren bij mij thuis in Joure. Bel voor een afspraak 0513-410455 het zijn zeer goede instrumenten ik speel zelf bij een militaire kapel waar ik deze instrumenten gebruik.

    Groeten H.Zuidema

  • K.Raggers

    Is alleen Selmer zalig makend of zijn er ook nog andere saxofoons zoals Conn, Buescher,King en

    Martin, van al deze saxen weten we dat ze na 80 jaar nog goed kunnen spelen, de stemming laat

    bij sommige exemplaren weleens iets te wensen over en over de prijzen valt natuurlijk ook wel wat

    te zeggen. De prijs van antiek is afhankelijk van de markt en op dit moment valt het niet mee om

    een goede prijs te beuren voor een gebruikt instrument. De geautomatiseerde wereld heeft hier goed

    op ingespeeld, alles wat vroeger handwerk was is bijna door machines overgenomen.

    Ik begrijp ook niet dat een oude Bugatti zoveel geld waard is of een oude Rembrand, Je kan immers een

    kwalitatief veel betere auto of schilderij laten maken door een machine terwijl dit maar een fractie van de

    kosten bedraagt. Blijkbaar heeft de mens te veel emotionele gevoelens, vooral op muziek gebied.

    Je kan natuurlijk ook electronische muziek op een cd afdraaien, lekker gemakkelijk.

  • Thuispost@home.nl

    Kijk maar eens op www.funofmusic.nl hele goeie instrumenten voor weinig geld echt waar doen