Staunbach Saxofoon (?!)

  • K.Raggers

    Goed of niet goed, je zult vergelijken moeten voor je een conclusie kunt

    trekken.

    De eerste auto na dat je je rijbewijs hebt gehaald is meestal ook geweldig

    terwijl je er later meestal lachend op terug kijkt

    Ik speel zelf bijna 20 jaar en kan een sax niet in een paar minuten beoordelen

    Heb onderhand zo n 45 saxen gehad en kan nu pas een beetje een oordeel

    geven over geluid,mondstuk,riet en hals, een verkeerde combinatie maakt een

    goede sax slecht terwijl een goede combinatie met een ervaren speler een

    goedkopere sax flink omhoog zal helpen

    groeten Klaas

  • J. Kolder

    Hier ben ik het helemaal mee eens.

    Ik speel al z'n 30 jaar saxofoon en heb nu onderandere een amatie sopraan sax.

    De kenners weten waar ik het over heb, niet z'n goede naam dus.

    Door mijn ervaring komt er een geweldige klank uit.

    Ik wil maar zeggen de juiste combinatie, daar gaat het om.

    Je zult gewoon moeten proberen wat het beste bij je past.

    groete John

  • dries

    Wat Kolder (de vorige reageerder dus) zegt, is bepaald geen kolder. Ik ben 80-plus en heb in mijn lange leven op talloze saxen geblazen (vooral tenor en sopraan). Er waren oude Amerikanen bij (King soper 20 en Zephyr, Conn (Lady Face) en Martins) en ook Franse, waaronder de roemruchte VI en zelfs de Sigar Cutter van Selmer. Tegenwoordig beperk ik me tot een ongelakte Mauriat en een Chinees (Stewart Ellis). Onder bepaalde omstandigheden en vooral met bepaalde mondstukken en rieten doet de Mauriat het duidelijk beter dan de Stewart Ellis, maar het omgekeerde is soms wel degelijk ook het geval.

  • Sax reparateur

    De Staunbach saxen spelen voortreffelijk en zijn van goede kwaliteit.Ook in China kan men saxen bouwen dat bewijst men door de saxen reeks te bouwen van Staunbach de instrumenten spreken zeer licht aan en zijn prima afgewerkt en dat voor zeer weinig geld.

    Tevens wordt er een prima mondstuk bijgeleverd de saxen worden voor verkoop en verzending afgesteld.Als muzikant heb ik jarenlange ervaring en ik kan iedereen deze saxen en klarinetten van Staunbach aanbevelen.

  • H.Zuidema

    Onzin deze instrumenten bespeel ik in het militair orkest prima instrument en ook voor vergevorde muzikant diploma D

  • H.Zuidema

    Deze instrumenten zijn zeer goed prima voor ook de gevorderde muzikant diploma D.Dus geen fauweekul op deze site zetten deze instrumenten fabrikant uit china weet wat instrumenten maken is.

    Het iscdezelfe kwaliteit als de huidige Selmers.

  • H.Zuidema

    Gaat u maar twijfelen en betaal teveel ik weet nu beter dan al die spreuken over selmer.Dure instrumenten veel te duur.Ook in China kunnen ze nu instrumenten maken voor mensen die het geprobeert hebben en niet vooraf op alles afgeven.

  • H.Zuidema

    Dag Pieter, ga jij maar lachen ik win erbij door eerlijk te zijn. Jij verkoopt te dure saxen voor dezelfde kwaliteit al eens een een goede chineese sax geprobeert ik denk van niet vooroordelen ik weet nu nu beter en laat mij niet meer om de tuin lijden door de erkende vakhandel die er het viervoudige aan een sax verdient.

    Ik ben muzikant bij een militair orkest en speel op Staumbach saxen!!

  • Bad Hairday

    Gaaaaaaap. *doet ondertussen wat jubelende Staunbach propaganda weg wuiven*

    In elk geval veel plezier er mee. Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen :)

  • pieter

    Hee, valt me nu ineens op….je hebt precies dezelfde manier van schrijven als H. Zuidema…