Staunbach Saxofoon (?!)

  • Robert

    Dat gevoel had ik ook, heel opmerkelijk!

  • Peter de vries

    Gaat het hier niet om D. Hiemstra, lees H.Zuidema, in Leeuwarden die graag zijn Staunbachs wil verkopen? hahah

  • Mijnheer

    Enige tijd geleden een alt-sax van Staunbach gekocht. Gewoon superrrrrrrr…………..

  • pieter

    En nu ook….Mijnheer

  • Bad Hairday

    LOL

  • toeter

    Leuk al die commentaren.

    Ik ben ook niet geheel enthousiast over de mening van slechts één persoon, maar om die paar mensen die in beschaafd nederlands commentaar geven allemaal tot H. Zuidema te bestempelen is wel wat vreemd en kinderachtig. Als iedere reactie op het internet waarin een net taalgebruik wordt gebezigd tot materiaal van de hand van H. Zuidema wordt bestempeld, zal hij helaas niet veel meer aan Saxofoonspelen toekomen. Meneer H. Zuidema is echter geen fictief persoon en wel degelijk saxofonist. Als u het internet zou gebruiken waar het zeer handig voor is, namelijk het zoeken naar informatie, zou u dat weten. Jammer dat ook dit “forum” alleen maar weer gebruikt wordt om te lopen etteren over reacties van een ander.

    Malina, de vraagsteller is hier volgens mij totaal niet mee geholpen. Ik ben zelf professioneel koperblazer, ook ik ben niet enthousiast over chinese instrumenten, het grootste deel is gannef, maar er zitten wel degelijk instrumenten bij die zeer bruikbaar zijn als instrument voor een beginnende blazer. Vooral als de leerling in kwestie nog niet zeker is wat hij of zij wil gaan doen. Als je dan een instrument koopt van 250 euro en na drie maanden het instrument gebutst en bekrast is, heb je minder geld weggegooid dan met een kwalitatief hoog aangeschreven tweedehands instrument, want ook dit instrument beschadigd, zeker met kinderen, en zal waarschijnlijk meer verlies opleveren dan het goedkope chineesje je dan heeft gedaan. En aan de muur ziet dit goedkope chineesje er nog bijzonder creatief uit, ook.

    Ik lees dan ook, buiten de heer Zuidema's en mijnheer's reacties om, weinig mensen die iets zinnigs te melden hebben, er is niemand die echt ervaringen heeft met deze instrumenten. Méld dit dan, laat dan wéten wat jouw persoonlijke ervaringen zijn met dit soort instrumenten, maar weet je zelf niet waar het klepeltje hangt, probeer het dan een ander ook niet uit te leggen.

    Ik zit er zelf ook over te denken om dit instrument aan te schaffen aangezien mijn dochter denkt om saxofoon te gaan spelen, en ik kan niet zeggen dat ik in de bovenstaande reacties ook maar één antwoord heb gelezen wat mij ervan kan overtuigen dat dit troep zou zijn.

    groeterdetoet.

    M

  • Pieter

    Lees de posten van saxreperateur en van zuidema nog eens aandachtig door, zou ik zeggen…

  • Pieter

    Veel vestandiger is het om voor uw dochter eerst een goede studiesax te huren. Een Yamaha of Jupiter. Die zijn gemaakt voor beginnende saxofonisten, zijn goed te intoneren en niet al te duur en wanneer je het instapmodel koopt heb je misschien ongeveer evenveel verlies als wanneer je een goedkope chinees koopt die verder onverkoopbaar zijn.

    Voor gehoor en klankontwikkeling is het nl heel belangrijk om op een degelijk instrument te beginnen wat niet al te veel eisen stelt aan de techniek van een leerling. En iets wat belangrijk is om je daarbij te realiseren is dat een bij een goede saxofoon ongeveer 70 % van de noten geintoneerd moet worden. Dat moet mogelijk zijn zonder met het mondstuk te moeten schuiven. Waardeverlies is minder belangrijk dan verlies in speelplezier!

    Oh ja….ik weet eigenlijk best wel waar ik het over heb.

  • w.schimmel

    Ik weet werkelijk niet waarom deze discussie zo uit de hand loopt.

    Speel zelf op 'n Staunbach naar alle tevredenheid.

    Echter heren winkeliers c.q handelaren die dagelijks hun brood moeten verdienen met

    de verkoop van Saxen kunnen nu eenmaal eenvoudigweg niet meer verdienen dan laat zeggen

    30% over de verkoopprijs, natuurlijk begrijp ik ook wel dat je daar de schoorsteen van

    je winkel niet van kan laten roken………met dergelijke lage prijzen als Staunbach……

    Echter de productie/ handel ofwel directe import vanuit het Verre Oosten is niet meer te stoppen……

    Het afkraken van kwaliteit gerelateerde / betaalbare producten echter wel….

    Dat het 't bestaan van een hele reeks winkeliers bedreigt is niet leuk maar wél van deze tijd…

    Ik zelf ben jaren geleden al gestopt met de fabrikage van electronica in Europa simpelweg om dezelfde bovenstaande redenen.

    Met vr. gr. Ing. W.Schimmel

  • Pieter

    Weer een nieuwe alias…..