Staunbach Saxofoon (?!)

  • Malina

    Hoi allemaal,

    Kennen jullie het merk Staunbach voor blaasinstrumenten?

    Op internet wordt een alt-sax aangeboden van dit merk Staunbach type 1010-L.

    Als ik op zoek ga, kan ik het nergens vinden. Iemand ervaring met dit merk?

    Alvast bedankt!

    Mvgr Malina

  • Janine

    Schijnt niet zo goed te zijn.

    op Saxforum.nl was hier laatst een hele discussie over. Moet je daar even kijken

  • The Martin

    Nou, ja….

    Men denkt niet dat een zo goedkoop instrument ook maar enige kwaliteit kan bieden..

    Dat is iets anders !

  • Mike

    Lees reactie van Zuidema.

    Dit zijn dus prima instrumenten.

    H.Zuidema schreef:

    Vooroordelen zijn eral genoeg. Maar nu weet ik waar ik over praat een Saxofoon uit China werkelijk fantastisch muzikanten zo mooi en warm van klank en zeer zuiver en tevens mooi afgewerkt met twee nekken.Ik weet dat er heel veel muzikanten erop afgeven maar ze hebben er nooit opgespeelt, ik nu wel Fantastisch wat een mooie warme zuivere klank.De PRIJS? 235,00 euro in Leeuwarden bij Hiemstra.

  • Janine

    Dus als ik zeg dat je op een wasknijper ook prima kan blazen dan geloof je dat ook Mike?

  • Mike

    Je mag aannemen dat een gerenommeerd beroepsmuzikant/componist geen leugens zit te vertellen.

  • Janine

    Dan moet je maar even googlen hoeveel gerenomeerde beroepsmuzikanten/componisten op goedkope Chinese toeters blazen. Ik ken ze niet (en ik ben ook muzikant) en de muzikanten die ik ken spelen toch op wat betere toeters dan een Chinees hok van 230 euro. Het is ook “toevallig” dat er gelijk even reclame gemaakt wordt van een handelaar in Leeuwarden.

    Nu ik op H.Zuidema google komt daar ook vrij weinig “beroepsmuzikant” uit trouwens. Wel veel kreten over dat Chinese toeters goed zijn. Mja… ik heb m'n twijfels.

  • The Martin

    Gaat het hier om het zelfde instrument dan ?

  • pieter

    Het gaat iig om dezelfde H. Zuidema als op saxforum.nl

    Ik kan er alleen maar om lachen, niet op ingaan!

  • Karel

    Voor beginnende muzikanten met een kleine beurs is chinees spul natuurlijk eerst prima !!

    Als je doorgaat als muzikant worden de wensen en eisen waarschijnlijk wat groter en kan je altijd nog op zoek naar een A-merk met een prijs die 5 tot 10 keer zo hoog ligt!!

    Als je jezelf onder de “beroepsmuzikanten” schaartkomt het wel mij wel een beetje raar over als je een instrument zoekt in dit instapsegment. Appels en peren kun je ook slecht vergelijken.