Buffet Crampon Evette

  • Ruud

    Beste medesaxofonisten,

    iemand al eens gehoord van of ervaring met de Buffet Crampon type Evette tenor-sax?

    Is dit wellicht een soort studiemodel of een imitatie?

    Ik hoor het graag.

    Groetjes,

    Ruud.

  • Saxmania

    Buffet Crampon heeft met name voor de klassieke muziek erg goede saxen gemaakt. De rood koperen sax met goud gelakte kleppen is in deze wereld dan ook een begrip. De prijs is er dan ook naar, zeker zo duur als een Selmer of misschien wel duurder! Na de overname door Buffet van de Evete saxofoon werkplaast is er ook een Buffet Evette op de markt gekomen. Een goede studie sax, maar niet vergelijkbaar met de oude Evette´s of de betere modellen van Buffet Crampon. Een redelijke studie sax, made in het vere oosten! Zeker niet vergelijkbaar met met de originele Evette's of de betere Buffet Crampon's.

    Wat is de prijs die ze er voor vragen? Nieuw of tweede- hands? Misschien is een Yamaha of een tweede handse Amerikaan een optie?

    Wees kritisch bij de aanschaf van dergelijk instrumet. Er zijn zeker, in dezelfde prijsklasse, goede zo niet betere alternatieven.

    Groet.

    Saxmania

  • arnold_krans@hotmail.com

    Beste ruud,

    Ik zie dat je de vraag stelde in 2007 en nu is het al inmiddels 2011.

    Ik kwam toevallig op deze forum en zag je vraag, dus ik reageer er even op.

    Ik ben zelf ook een saxofonist.

    Ik speel zelf alt en tenor.

    Mijn tenor sax is een Buffet Evette Crampon.

    Dit type is een prima saxofoon je kan er goed op spelen, maar als je wat gevorderd bent dan zou ik een Yamaha of een Selmer nemen.

    Ik kijk zelf ook naar een nieuwe tenor sax van Yamaha.

    Buffet Evette Crampon saxofoon is eigelijk een saxofoon waar je op begint als je tenor wilt spelen. (studiemodel dus)

    Ik hoop dat ik je vraag zo'n beetje hebt beantwoord.

    laat iets horen als je dit hebt gelezen.

    Groetjes,

    Arnold.

  • jodejol@hotmail.com

    arnold_krans@hotmail.com Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik zie dat je de vraag stelde in 2007 en nu is het al inmiddels 2011. <

    De oud koper prijs is sindsdien alleen maar gestegen…..:S

    ( vgl mij heb je door te antwoorden de vraag weer omhooggeschopt, ik zie nergens dat de vraag recent is gesteld…)