baritonsaxofoon

  • arie

    Ik speel al 20 jaar op de bariton sax. vanwege tijdgebrek op dit moment allen in een harmonie omdat er dan niet zoveel optredens aan vast zitten. Onlangs is een droom in vervulling gegaan. Een eigen bariton van Julius Keilwert. De saxofoon is zwart en heeft een prachtige toon die onder het hele orkest doorzoemt. Ben benieuwd of er ook andere mensen zijn die fervent baritonsax speler zijn.

  • Tom (beheerder)

    Ik ken wel iemand die daar veel plezier in heeft inderdaad ;)

  • Janneke

    Wil best baritonsaxofoon gaan spelen. Lijkt me heel gaaf. De overstap van sopraan naar bariton lijkt me alleen een beetje te groot. Enne……….waar haalt een arme student een baritonsax vandaan?

    Janneke

  • arie

    Vaak is het niet zo moeilijk om aan een baritonsax te komen. In een harmonie of fanfare is de bariton niet zo populair. Meestal kun je er één in bruikleen krijgen als je lid wordt Je moet dan natuurlijk wel iedere week merepeteren en meedoen met concerten enzo. Het voordeel is dat je het instrument dan ook in andere orkestjes kunt gebruiken. het naddel is dan wel dat je in een apenpakkie de straat opmoet als je een vereniging uitkiest die ook op straat loopt. (kan overgens erg leuk zijn hoor)

  • Tom (beheerder)

    Baritonsax is super. Vooral omdat het zo lekker laag doordreunt… We hebben er 1 in de harmonie en in onze kapel en das echt geweldig….

  • Janneke

    Hoi Arie

    Ik ben het niet eens met de term ‘apenpakkie’. Zelf speel ik bij twee verenigingen waarbij we in uniform op straat lopen. Ik weet dat die uniformen niet echt een schoonheidsprijs winnen, maar ja, wat wil je dan aan gaan doen?

    Doordat uniform hoor je wel echt bij die groep, dat vind ik altijd wel een prettig gevoel.

    Hoe denken anderen over het ‘apenpakkie’?

    Maarre, over die bariton. Heb ik helaas toch geen tijd voor. Eerst maar eens bugel leren spelen. ;)

    Groetkes

    Janneke

  • Karda

    Het apenpakkie is precies de reden waarom ik me nooit bij een harmonie heb aangesloten. Ik conformeer me zowiezo nogal moeilijk ;-)