Prikbord online

  • Tom (beheerder)

    Vanaf nu is het saxofoon prikbord online. Veel plezier!

  • Janneke

    Dank je,

    Dat zal toch wel lukken.

    Nu nog een onderwerp verzinnen.

    Groetkes

    Janneke

  • Henk

    Ben pas begonnen met spelen en heb een selmer tenorsax aangeschaft.

  • anja smelt

    mijn dochter (11 jaar) wil sax gaan spelen. ouders met ervaring? zowel voor- als nadelen horen we graag

  • Janneke

    Hoi Anja,

    Ik heb even navraag gedaan bij m'n moeder. Toen ik sax ging spelen, was ze erg blij dat ik me eindelijk alleen kon vermaken. (voordeel)

    Zoals je je vast wel kunt voorstellen zal je dochter niet meteen een wereldwonder zijn, als ze sax gaat spelen. Het lijkt me in het begin best een beetje afzien voor de omgeving. (nadeel)

    Van mijn ouders mocht ik alleen op m'n kamer spelen, zodat de rest er geen last van had. (misschien een idee)

    Met buren heb ik nooit van doen gehad, maar ik kan m'n voorstellen dat de buren het best prettig zullen vinden over oefentijden. Dan meer in de zin van: om die tijd liever niet.

    Maar het belangrijkste is wel: een instrument leren spelen is gewoon ontzettend leuk!!! (voordeel)

    Veel succes,

    Janneke

  • Tom (beheerder)

    Helemaal met Janneke eens. Ik ben dan wel met klarinet begonnen, maar ik denk dat het altijd goed is om iemand muzikaal te ontwikkelen. (groot voordeel ;)). De rest wijst zich vanzelf wel!

    Gr.

    Tom

  • Janneke

    Hoi Anja

    Een belangrijk voordeel vergat ik nog.

    Onderzoek heeft uitgewezen dat kinderen die zich muzikaal ontwikkelen, beter kunnen leren. Dit gaat bij ons thuis (drie kinderen) wel op.

    De oudste is a-muzikaal en heeft MBO gedaan. De middelste is een beetje muzikaal en doet nu het HBO. De jongste (ikke) is wel muzikaal (mag ik toch wel zeggen?) en gaat volgend jaar naar het WO.

    Groetkes

    Janneke

  • Karda

    Hoi Anja,

    Ik speel geen sax (wel andere toeters), en ik ben ook geen ouder.

    Maar ik weet wel dat het heel leuk is dat je dochter zelf een uitgesproken voorkeur heeft voor een instrument. Weet ze ook al welke sax, sopraan, alt, tenor, bariton ;-) ?

    Voordelen van de sax zijn dat je er alle genres muziek mee kunt spelen.

    Een nadeel kan zijn dat de sax erg populair is. Als je erg verlegen bent is een trombone meer geschikt, dan wordt je vanzelf gevraagd in een bandje. Nee ik zit maar gekheid te maken.

    Jou en je dochter veel plezier gewenst met muziek.

  • Michiel

    Henk schreef:

    >

    > Ben pas begonnen met spelen en heb een selmer tenorsax

    > aangeschaft.

    Ik vind het een beetje gek dat als je net begint met saxofoon spelen dat je dan meteen een Tenor-saxofoon aaanschaft van het beste merk.

    Ik speel nu bijna twee jaar en ik heb nog maar net een eigen saxofoon.

    Ik heb een Alt-saxofoon van YAMAHA . De yas-275

    Dag,

    Michiel

  • Michiel

    Henk schreef:

    >

    > Ben pas begonnen met spelen en heb een selmer tenorsax

    > aangeschaft.

    Ik vind het een beetje gek dat als je net begint met saxofoon spelen dat je dan meteen een Tenor-saxofoon aaanschaft van het beste merk.

    Ik speel nu bijna twee jaar en ik heb nog maar net een eigen saxofoon.

    Ik heb een Alt-saxofoon van YAMAHA . De yas-275

    Dag,

    Michiel